Den underbara dagen pa stranden

Forra helgen akte vi till stranden och hade kalas for Lara som fyllde tre ar, sa de hade fixat party talt som de satt upp och ett trevligt gang med manniskor som var dar med sina sma barn.

Det var en riktigt varm dag, ca 35-40 grader i skuggan, sa man var i och badade hela tiden. vattnet ar kristallklart och latt ljust blatt/turkost alltsa jattefint! Det ser verkligen ut som i resekataloger om inte annu finare! Jag var sa otroligt glad for att vi kommit till Australien och nu fick aka en heldag till stranden! Stranden heter Red Banks da dar ar en massa fantastiska klippor som lockade fiskar och krabbor till sig. Det var en riktigt bra dag och nar vi senare pa kvallen satt och at pizza pa stranden sa kande jag mig verkligen hemma har, jag hade garna bott har ett tag om jag kunnat. Det gar knappt att med ord beskriva hur vackert det verkligen ar. Hela kanslan man har i kroppen av en riktigt bra dag, allting var sa bra, vattnet var varmt men svalkande nar man var varm av solen, det blaste en del sa att man slapp do sa fort man kom upp ur vattnet och farsk frukt och god mat tillgangligt under hela dagen! En riktigt glad, underbar, harlig dag som jag hoppas att det kommer fler av :)

Kan dock lungt saga att jag har lart mig ett och annat om solen har nere....de som bor har har solfaktor 30...vilket betyder att jag verkligen borde lara mig att smorja in mig battre, och ha min keps pa mig :P Jag kan lungt saga att solens laxa ar en av de varsta laxorna som finns, den ska man inte underskatta!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag känner nästan värmen och svedan efter din beskrivning! Väl fångad känsla!!!

2012-03-13 @ 14:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0